Planiranje, organizovanje i upravljanje vremenom

“Najbolje vreme za sadnju drveća je bilo pre 20 godina. Drugo najbolje vreme je sada” – Kineska poslovica
 
upravljanje vremenom

“Vreme je vrednije od novca, jer novca možete dobiti više, a vremena ne” – kaže jedna poslovica. U poslovnom svetu, postizanje postavljenih ciljeva predstavlja prioritet svake organizacije. Vreme koje se utroši na putu ka postizanju tih ciljeva, predstavlja najvredniji resurs kojim raspolažemo. Zbog toga, ključ uspeha, često je u efikasnom i racionalnom upravljanju vremenom. Sposobnost efikasnog upravljanje vremenom je važna kompetencija zaposlenih, koja se može razvijati i unapređivati, a upravo to je ono što ovaj trening nudi. Nakon ovog treninga, zaposleni će naučiti, ne kako da rade više, već kako da rade pametnije i samim tim smanje stres i povećaju svoju produktivnost.
 
U određenim poslovima, ljudi se nađu pod pritiskom vremena, što dodatno izaziva stres pa je od velike važnosti, kako za zaposlene, tako i za organizaciju, da se svakodnevne radne aktivnosti dobro organizuju i uklope sa raspoloživim vremenom. Da bismo bili produktivni, potrebno je da budemo realni kada planiramo svoje vreme za obavljanje određenih radnih zadataka, što danas predstavlja veliki izazov, s obzirom da se oni konstantno menjaju u skladu sa tržištem. Dobro upravljanje vremenom je veština koja se uči. Da bismo uspešno donosili odluke u poslovnim zadacima potrebno je da umemo da prepoznamo šta je to što nas koči u momentu odlučivanja i da određujući zadatke po važnosti i hitnosti, delujemo na najbolji mogući način. Ovaj trening pruža efikasne strategije koje će Vaše zaposlene naučiti kako da se izbore sa vremenskim rokovima i time smanje podložnost svakodnevnom stresu na radu. Učesnici će naučiti kako da se pod svakodnevnim  pritiskom vremena organizuju, rasporede posao i naprave plan rada, da pri tome ostanu staloženi i ispoštuju vremenske rokove bez negativnih posledica po kvalitet poslova koje obavljaju.

 

Sadržaj obuke

 

Uvod u upravljanje vremenom

 

  • Uvid u trenutne kapacitete upravljanja vremenom
  • Faktori koji utiču na efikasno upravljanje vremenom
  • Identifikacija “kočnica” pri efikasnom upravljanju vremenom

 

Planiranje

 

  • Nivoi planiranja / vrste ciljeva
  • Želje, ciljevi, planovi – kako ih postaviti da budu ostvarljivi
  • SMART ciljevi
  • Koraci pri efikasnom postavljanju ciljeva
  • SWOT analiza
  • Kreiranje strategije za ostvarenje ciljeva

 

Prioretizacija

 

  • Zašto određivati prioritete
  • Tehnika za određivanje prioriteta: matrica HITNO/BITNO
  • Rasipnici vremena: identifikacija i upravljanje istima
  • Reći NE – zašto, kada, kako i kome reći ne

 

Odlaganje

 

  • Koreni odlaganja
  • Kako se izboriti sa odlaganjem
  • Uloga emocija u odlaganju i upravljanje istima

 

Delegiranje

 

  • Šta je delegiranje
  • Nivoi delegiranja – kada, kako i kome delegirati poslove

 

Očekivani efekti nakon obuke

 

  • Povećanje produktivnosti i radne efikasnosti učesnika treninga
  • Unapređenje organizacionih sposobnosti učesnika treninga
  • Smanjenje odlaganja, povećanje inicijative i motivacije u izvršenju zadataka
  • Smanjenje stresa koji nastaje kao posledica neefikasnog upravljanja vremenom